Kaip per šventes netapti streso įkaitu?

2017-12-22

Paskutinė savaitė iki didžiausių ir gražiausių metų švenčių daugeliui bus kupina bėgimo, nerimo, savotiškos įtampos, kaip viską spėti laiku, taip pat nuovargio, galbūt ir nemigos akimirkų. Rezultato tokiu atveju ilgai laukti tikrai nereikia – kasdien jaučiamas stresas galiausiai pakerta sveikatą. Tiek fizinę, tiek dvasinę. Nuilsusį kūną greičiau atakuoja įvairiausios ligos bei negalavimai, o džiaugsmingą šventinę nuotaiką keičia susierzinimas ar net apatija. Kaip sau padėti?

 

Sąrašą sudarykite ne tik pirkiniams

Anot psichologų, labiausiai žmones švenčių metu išbalansuoja išlaidos dovanoms, apsipirkinėjimai, taip pat nerealūs lūkesčiai dėl artimųjų susibūrimo prie bendro stalo, daugybė nebaigtų darbų.

 

Patiriamas stresas būtų gerokai mažesnis, jei iš anksto apgalvotume, ką ir kaip darysime, nuo ko pradėsime, o kokias užduotis atidėsime ateičiai, nes šiuo metu jos nėra tiek svarbios. Juk į parduotuvę patogu neštis reikalingų pirkinių sąrašą – jis padeda išvengti neplanuotų išlaidų. Lygiai taip pat galima susirašyti ir tokius dalykus, kur ir ką pirksime, kiek pinigų skirsime dovanėlėms, ką gaminsime, kaip dekoruosime šventinį stalą. Taip sutaupys ne tik pinigų, bet ir laiko, mūsų jėgų. Nereikėtų stengtis visų darbų atlikti savarankiškai. Kažko nespėjate? Drąsiai prašykite namiškių pagalbos. Laukiate gausybės svečių? Galbūt verta susitarti, kad visi atsineštų po kokį nors savo pagamintą patiekalą?

 

Būtinas atokvėpis ir laikas sau

Norint šventiniu periodu jaustis gyvybingiems ir energingiems, labai svarbu pakankamai dėmesio skirti sveikatai. Taip tvirtina mažų kainų vaistinių tinklo „Camelia“ vaistininkė Jūratė Cijunaitienė. Anot vaistininkės, šaltasis metų periodas dėl saulės stokos, nuolatinių darganų, sauso patalpų oro ir taip nemenkas išbandymas žmogaus organizmui. Tad patiriamas ir niekaip nevaldomas stresas gali būti tuo paskutiniu lašu, atveriančiu kelią ligai.

 

„Žiemą saulė mus džiugina ypač retai. Dėl to turbūt dviem iš trijų lietuvių trūksta vitamino D. O trūkstant šio vitamino, silpnėja imunitetas, kamuoja prasta nuotaika. Daugeliui žmonių taip pat nepakanka ir B grupės vitaminų,  kas taip pat turi įtakos gerai savijautai. B grupės vitaminai reikalingi sklandžiam nervų sistemos darbui, ląstelėms atsinaujinti, padeda organizmui kovoti su infekcijomis, – teigia J. Cijunaitienė. – Tad labai svarbu sau skirti pakankamai dėmesio: valgyti visavertį maistą, pakankamai ilsėtis, nepamiršti fizinio aktyvumo, pasivaikščiojimų gryname ore bei širdžiai malonios veiklos“.

 

Vaistininkės teigimu,  sėdant prie šventinio stalo labai svarbu laikytis saiko. Persivalgymas paprastai baigiasi ne tik priaugtu vienu ar dviem papildomais kilogramais. Apsunkęs ir sutrikdytas virškinimas išderina normalią medžiagų apykaitą, kas irgi lemia nemalonius fizinės bei dvasinės savijautos pojūčius.

 

Tobulų Kalėdų nebūna

Streso per šventes, anot specialistų, būtų žymiai mažiau, jei žmonės nekreiptų dėmesio į tai, kaip Kalėdas ir Naujuosius sutinka draugai, kaimynai ar pažįstami. Koks skirtumas, kieno eglutė gražesnė ar stalas gausesnis. Šventės turi būti tokios, kokių norite jūs patys, tad stereotipus ir taisykles reikėtų padėti į šalį. Tobulų dalykų gyvenime nėra, visada gali nutikti kažkas netikėto, neplanuoto. Netapkite streso ir skubėjimo įkaitais, nepamirškite tikrosios Kalėdų prasmės. Tai krikščioniška šventė.

Psichologų nuomone, tie, kurie švenčia Kristaus gimimą, yra laimingesni ir patiria mažiau streso už tuos, kuriems Kalėdos – tik šventė su dovanomis ir gausiu stalu. Taip yra todėl, kad tikėjimas gyvenimą daro prasmingesnį.

 

Mūsų inf.

 

© 2006 Visos teisės saugomos.