KT: R. Karbauskio ir A. Širinskienės farmacijos įstatymo pataisos gali iškreipti konkurenciją

2018-05-29
Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos nariai Antanas Matulas ir Irena Degutienė gegužės 18 d. kreipėsi į Konkurencijos tarybos pirmininką Šarūną Keserauską ir ūkio ministrą Mindaugą Sinkevičių dėl Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narių Ramūno Karbauskio ir Agnės Širinskienės farmacijos įstatymo pataisų, kuriomis norima suniveliuoti ligoninių vaistinių bei visuomenės vaistinių vykdomą veiklą.
Gautame Konkurencijos tarybos atsakyme teigiama, jog „projekto 5 straipsnio formuluote iš esmės yra siekiama įteisinti valstybinių vaistinių tinklo sukūrimą, o nemokamas patalpų suteikimas gali iškreipti konkurenciją“.
Parlamentarams A. Matului ir I. Degutienei kilo abejonių, ar projekte siūlomos nuostatos neprieštarauja Lietuvos ir Europos Sąjungos teisės aktams ir nesudaro nevienodų konkurencinių sąlygų. Konkurencijos tarybos pateiktoje išvadoje teigiama: „siūlymas valstybei įsteigti valstybinių vaistinių tinklą, nesuderinamas ir su Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijomis dėl valstybės valdomų įmonių valdymo nors ligoninės vaistinių steigimas bus finansuojamas iš valstybės biudžeto, tačiau nei projekte, nei jį lydinčiuose dokumentuose nėra numatyta lėšų projektui įgyvendinti. Atsižvelgiant į tai, kad ligoninės vaistinei įsteigti yra reikalingos patalpos, įranga, kvalifikuotas personalas bei prekės, darytina išvada, kad netinkamai buvo įvertintas poveikis biudžetui , o situacija dėl teikiamų paslaugų pacientams nepasikeis, nepagerės, atskirais atvejais gali net pablogėti, privačias vaistines šiuo metu veikiančias ligoninėse ir kitose asmens sveikatos priežiūros įstaigose pakeis valstybinės, taip vadinamos „ligoninės vaistinės“.
Kartu pažymima, jog projekto reguliavimas suteikia prielaidas teisinių ir ekonominių rizikų kilimui: galimus interesų konfliktus, skaidrumo ir efektyvumo problemas, korupcijos rizikas, kadangi atsirastų galimybę daryti politinę įtaką pasitelkiant valstybės valdomos įmonės finansus, galimybę įdarbinti tam tikrus asmenis neskaidriai, praktiškai neįmanomas arba sunkiai įmanomas išteklių skiriamų viešajai neūkinei ir ūkinei veiklai atskyrimas, taip pat turėdama išimtines ar palankesnes sąlygas (pvz., naudotis valstybei priklausančiu turtu) veikti rinkoje, valstybės valdoma įmonė turi menkesnes paskatas dirbti efektyviai.
„Valstybė būdama ligoninių savininke ar viena iš dalininkių, skirdama savo turtą bei lėšas tinkamam steigiamų vaistinių ligoninėse funkcionavimui, atsiduria geresnėje padėtyje nei privatūs juridiniai asmenys, kurie vykdydami farmacinę veiklą jokio valstybinio finansavimo negauna. Konkurencijos taryba aiškiai pažymėjo, jog toks valstybinių vaistinių įtvirtinimas sukelią daugybę rizikų ir gali iškreipti konkurenciją, be to prieštarauja Europos Sąjungos reglamentams“, – teigė Seimo narys A. Matulas.

LRS Ryšių su visuomene skyriaus informacija

 
 

© 2006 Visos teisės saugomos.