Gydymo įstaigos turi užtikrinti grįžtamąjį ryšį ir pacientų registravimą sistemoje

2021-11-09

Pastaruoju metu Panevėžio teritorinę ligonių kasą (Panevėžio TLK) pasiekia informacija apie tai, kad gyventojai negali prisiskambinti į gydymo įstaigas, o po ilgų bandymų skambinti jiems niekas neperskambina. Be to, skundžiamasi, kad nėra galimybės pas gydytojus užsiregistruoti ir per Išankstinę pacientų registracijos informacinę sistemą (IPR IS), nes ne visada skelbiamas laisvas laikas.

Sveikatos apsaugos ministro įsakymas, įpareigoja gydymo įstaigas nustatyti tvarką, kuri užtikrintų pacientų skambučių srautų valdymą, padidintų jų galimybes prisiskambinti į sveikatos priežiūros įstaigos registratūrą ir (ar) užtikrintų grįžtamąjį ryšį, t. y. perskambinimą į neatsilieptus skambučius. Taip pat viešinti informaciją apie registracijos tvarkos pokyčius įvairiomis komunikavimo priemonėmis.

Kitas teisės aktas Lietuvos gydymo įstaigas įpareigoja privalomuoju sveikatos draudimu apdraustus pacientus, norinčius gauti iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų apmokamas paslaugas, registruoti Išankstinėje pacientų registracijos informacinėje sistemoje (IPR IS), t. y. skelbti laiką, kuriam pacientas gali užsiregistruoti.

Šių metų pradžioje Panevėžio TLK buvo pavesta atlikti pacientų registravimo sveikatos priežiūros paslaugoms gauti reikalavimų laikymosi gydymo įstaigose kontrolę. Panevėžio TLK darbuotojai skambino į gydymo įstaigas ir vertino, ar yra galimybė prisiskambinti į registratūrą ir (ar) įstaiga perskambina, kai nepavyksta prisiskambinti. Patikrinimas parodė, kad į skambučius atsiliepė 80 proc. įstaigų. Iš 19 neatsiliepusių įstaigų tik 4 perskambino neprisiskambinusiajam. Neperskambinusios įstaigos įpareigotos užtikrinti pacientų registraciją telefonu ir vykdyti teisės aktų reikalavimus.

Surinkta informacija parodė, kad tik maždaug trečdalis gydymo įstaigų turėjo įsidiegusios skambučių srautų valdymo mechanizmą, o kiek daugiau nei 40 proc. įstaigų, siekdamos pagerinti pacientų skambučių srautų valdymą, pasitelkė papildomas priemones (įrengtos papildomos telefonų linijos, interaktyvi skambučių valdymo sistema, papildomai įdarbinti darbuotojai). Apskritai, didžioji dalis (72 proc.) tikrintų gydymo įstaigų buvo įsidiegusios technines priemones, didinančias pacientų galimybes prisiskambinti į registratūrą ir (ar) užtikrinančias grįžtamąjį ryšį. Prie IPR IS buvo prisijungusios 70 gydymo įstaigų (73 proc.).

Šios dienos duomenimis, situacija kiek pasikeitusi: Panevėžio TLK veiklos zonoje prie IPR IS yra prisijungusi 101 gydymo įstaiga, iš jų Panevėžio mieste – 48. Pagal Registrų centro pateiktus rugsėjo mėnesio duomenis, tik 38 Panevėžio TLK veiklos zonos įstaigos skelbė talonus pas specialistus IPR IS (38 proc. nuo visų prisijungusiųjų).

Atkreipiame dėmesį, kad Panevėžio TLK nuolat stebi sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo galimybes ir ragina gydymo įstaigas aktyviau skelbti laisvus talonus IPR IS bei užtikrinti pacientams registraciją telefonu. Pavyzdžiui, lapkričio 5-ąją nurodytais registratūrų telefonais bandant prisiskambinti į 31 gydymo įstaigą, į 6 prisiskambinti nepavyko ir tik 1 atveju informuota, kad bus perskambinta.

Svarbu žinoti, kad registracija telefonu yra vienas iš patekimo pas gydytojus būdų. Nors susidariusi sunki situacija sveikatos sistemoje ir pastaruoju metu yra trikdžių registruojantis per IPR IS, tačiau registravimasis internetu padidina galimybes patekti pas gydytojus.

Primename, kad pacientai gali pasitikrinti, kur trumpiausiai reiks laukti gydytojo paslaugų – laisvos vietos pagal gydytojo specializaciją ir gydymo įstaigas skelbiamos ligonių kasų interneto svetainėje.

Panevėžio teritorinė ligonių kasa

freepik.com nuotrauka

 

© 2006 Visos teisės saugomos.