Remigijus Mielinis: „Lyderystė pasireiškia ne ramiais periodais, o pavojų ir neapibrėžtumo akivaizdoje“

2021-08-20

UAB „Armila“ direktorius Remigijus Mielinis farmacijos specialistams skirtoje respublikinėje konferencijoje apie farmacijos aktualijas vaistininkų auditorijai pristatė savo pranešimą „COVID-19 pandemijos poveikis pasaulinei farmacijos sistemai“. 

„Jau daugiau nei metus gyvename beprecedentėmis sąlygomis, sveikatos apsaugos sistema kaunasi su kylančiais iššūkiais, visi išvarginti karantino, bedarbystės, pašalpų, pasaulinės ekonominės krizės, – nelinksma nata savo pranešimą pradėjo R. Mielinis. – Todėl šiandien ir kalbėsiu apie pandemijos poveikį, ir konkrečiai – pandemijos poveikį farmacijos sistemai. Tačiau prieš tai norėčiau paliesti kitus du svarbius aspektus – su kuo šiandien susiduria visuomenė ir verslo organizacijos. Pačiai aptarinėjama kita tema – koks pandemijos poveikis visuomenei.“

Pandemijos sukelti pokyčiai

 

Taigi pirmasis aspektas – žmonių psichologinė ir emocinė būsena. Jos pokyčius, anot pranešėjo, pandemijos metu geriausiai paaiškina seniai žinoma Abrahamo Maslovo poreikių hierarchijos teorija. Pagal šią teorija mes, žmonės, evoliucionuojame žengdami pakopomis. Pradžioje mes rūpinamės elementariais fiziologiniais poreikiais, apsirūpiname maistu, vandeniu, stengiamės išlikti. Kol mes šių poreikių nepatenkiname, aukštesnieji poreikiai mums nėra svarbūs. Kai jau užsitikriname bazinius dalykus, žengiame į aukštesnę pakopą – saugumo poreikį. Šiame lygmenyje jau dominuoja poreikis jaustis saugiai, neprarasti to, ką turi. Užsitikrinę saugumą, žygiuojame į socialinių poreikių zoną. Čia mums svarbūs tampa tokie dalykai kaip sociumas; mes norime ką nors nuveikti komandose, bendrauti su kitais žmonėmis. Užsitikrinus socialinius poreikius, svarbu tampa savigarba. Mes norime jausti savo vertę. Na, ir kai jau užsitikriname savigarbą, tuomet svarbu tampa savęs aktualizavimas, realizavimas – norime save įprasminti, nuveikti reikšmingų dalykų.

Nors buvo visko, Lietuvos atveju, anot pranešėjo, iki pandemijos dominavo socialiniai ir aukštesnieji poreikiai. Ir tai lėmė pacientų, tai yra vaistinių klientų, elgseną, psichologinę būseną, prioritetus ir įpročius, taip pat – norą bendrauti, siekį rūpintis sveikata, ir panašiai. O kas nutiko kovido pandemijos metu?

„Kilus pandemijai, visuomenė buvo pastūmėta žemyn, vertinant pagal Maslovo piramidę, – paaiškino R. Mielinis. – Didžioji visuomenės dalis susirūpino žemesniu – saugumo – poreikiu. O daliai žmonių kilo grėsmė dėl fiziologinių poreikių užsitikrinimo. Ir tai tapo dominuojančia pakopa – nežinomybė lėmė didelį nerimą dėl savo ir savo artimųjų saugumo. Visa tai iš karto pakeitė klientų elgseną.“

Pranešėjas prisiminė pernai prieš pirmąjį karantiną kilusį vaistų pirkimo bumą, kai situaciją apsunkino verslų uždarymas, pajamų netekimas, judėjimo ir bendravimo apribojimai. Pagal Maslovo poreikių hierarchijos teoriją, buvo padaryta viskas, kad žmonės negalėtų tenkinti socialinių poreikių, o rūpintųsi savo saugumu ir fiziologiniais poreikiais. Visa tai virto klientų įtampa, nerimu. Šitie momentai buvo predisponuoti siekiant patenkinti saugumo poreikius. Ir kol šie poreikiai nebus patenkinti, atidarant verslus ar skiepijantis, ar susidarius natūraliam imunitetui persirgus infekcija, klientų elgsena nepasikeis. 

Plačiau skaitykite žurnale FARMACIJA IR LAIKAS, 2021 m. nr. 4

 

© 2006 Visos teisės saugomos.