Farmacinių kompanijų pareiga teikti informaciją apie reklamines išlaidas numatyta įstatymo







Informacijos apie išlaidas, skirtas reklaminiams ir profesiniams (moksliniams) renginiams ir juose dalyvaujantiems sveikatos priežiūros ir (ar) farmacijos specialistams, teikimo Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr.V-1037 įsigaliojo 2006 m. gruodžio 17 d. Taigi pareigą teikti informaciją apie išlaidas šiems renginiams rinkodaros teisės turėtojai (ar jų atstovai) už 2006 metus turi dėl visų tokio pobūdžio renginių, vykusių po šios aprašo įsigaliojimo datos.


Reklaminio ar profesinio (mokslinio) renginio, kuriame skleidžiama informacija apie vaistinius preparatus, sąvoka šiuo metu galiojančiuose teisės aktuose nėra apibrėžta. Tačiau šių renginių požymiai yra įtvirtinti Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymo 51 straipsnio 6 ir 7 dalyse bei Vaistinių preparatų reklamos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-1128 , 22 punkte. Be to, remiantis šių taisyklių 21 punktu, profesinių (mokslinių) ir reklaminių renginių kriterijai yra nustatyti šių taisyklių antrame priede.


Ši nuostata įstatyme atsirado Etinių farmacijos kompanijų asociacijos iniciatyva. Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba ir Sveikatos apsaugos ministerija pritarė kompanijų siekiui vaistų rinkodaros procesą padaryti skaidresnį, o asociacijos pasiūlytas būdas – periodiškai deklaruoti išlaidas, susijusias su vaistinių preparatų rinkodaros skatinimo veikla – reklaminiais, moksliniais renginiais ir juose dalyvaujančių gydytojų kelionėmis, vaišėmis ir dovanomis yra būtent ta priemonė, kuri gali suteikti skaidrumo farmacijos rinkai.



Vaistų reklamos kontrolės skyrius