Atlikus auditą išaiškėjo VVKT darbo veiklos trūkumų

Netinkamai naudotos biudžeto lėšos, nemotyvuotai išplėsta Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos (VVKT) struktūra, vidaus kontrolės trūkumas – tokie pagrindiniai priekaištai, kuriuos pateikė Sveikatos apsaugos ministerijos vidaus audito skyriaus specialistai po planinio tarnybos veiklos patikrinimo. Patikrinimas, kurio išvados Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) vadovybei bei naujajai VVKT vadovei buvo pateiktos rugsėjį, atskleidė probleminę VVKT padėtį. Atlikto audito rezultatus prašėme pakomentuoti VVKT viršininkės Aurelijos Kulčickienės-Gutienės.



Kokie neatitikimai ir trūkumai konkrečiai buvo rasti VVKT audito metu?


Audito metu tikrinant viešuosius pirkimus taikant įprastą komercinę praktiką buvo nustatyta, kad Tarnybos lėšos buvo naudojamos apmokėti už darbus, kurių vykdytojai (tiekėjai) neatlikdavo. Šiuo klausimu iš Tarnybos vadovybės pusės nebuvo reikiamos kontrolės ir atsakomybės rašant rezoliuciją „Apmokėti“, o iš skyrių vadovų, vykdant apmokėjimą neturint patvirtinančių dokumentų apie sutartyje įteisintą įsipareigojimą. Pažeidimai buvo nustatyti ir vykdant viešuosius pirkimus, taikant supaprastintą atvirą konkursą.


Be to, tarnyboje buvo skyrių, kuriuose dirbo po vieną, du darbuotojus. Pvz., Medicininės paskirties produktų vertinimo skyriuje faktiškai dirbo tik vienas asmuo – skyriaus vedėjo pareigose ir tas tik 0,5 etato. Audito metu nustatyta, kad atskiri darbuotojai net neatlieka pagal patvirtintus pareigybių aprašymus savo funkcijų, o jiems yra skiriamos įvairios priemokos ir priedai.


Dėl kokių priežasčių atsirado šios spragos VVKT veikloje?


VVKT struktūra sudėtinga, dažnai keičiama ir nepakankamai užtikrina sėkmingą tiek Tarnybos, tiek atskirų struktūrinių padalinių nuostatuose numatytų tikslų, uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą. Nuo 2006-07-12 iki 2007-06-04 nesant nuolatinio Tarnybos viršininko, Tarnybos ir skyrių veiklos planavimas, darbų organizavimas, vykdymo kontrolė tapo probleminė, nebuvo užtikrintas greitas ir veiksmingas problemų sprendimas, darbuotojų darbo krūvio pasiskirstymas.


Tarnybos veiklą ir darbo organizavimą apsunkino ir tai, kad jos veiklą reglamentuoja seni nuostatai, kurie buvo patvirtinti SAM 1998-05-01, o Farmacijos įstatymas buvo patvirtintas 2006-06-22. Praėjus metams nuo to laiko, kai įsigaliojo Farmacijos įstatymas, kuriame Tarnybai buvo priskirtos naujos funkcijos (pvz., naujų licencijų išdavimas), niekas iš Tarnybos vadovybės šio klausimo nenorėjo spręsti.


Interviu paruošė Evelina Preišegolavičiūtė