Reklamos davėjų dėmesiui!

Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba, kontroliuodama vaistinių preparatų reklamą, pastebėjo, kad dažnai vaistinių preparatų reklamoje, skirtoje farmacijos specialistams, yra žadama vaistinėms, užsisakiusioms tam tikrą vaistinių preparatų kiekį, atsilyginti natūra, t.y. žadama įteikti kosmetikos, kavos, arbatos, papuošalų, saldainių, medaus, dovanų čekių ar panašių daiktų. Reklamos davėjams norėtume priminti, kad tokiu būdu reklamuojant vaistinius preparatus pažeidžiama Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymo (Žin., 2006, Nr. 78-3056) 51 straipsnio 5 dalies nuostata, pagal kurią, skatinant farmacijos specialistus skirti, tiekti ar parduoti (išduoti) vaistinius preparatus, atlygį natūra duoti draudžiama.


Be to, išanalizavę rinkodaros teisių turėtojų pateiktas ataskaitas apie išlaidas, 2007 metais skirtas profesiniams (moksliniams) renginiams ir juose dalyvaujantiems sveikatos priežiūros ir (ar) farmacijos specialistams, manome, kad vaišingumas šiuose renginiuose neretai užgožia pagrindinį renginio tikslą. Atsižvelgdami į tai, rekomenduojame šių renginių išlaidų vaišingumui dalį mažinti. Primename, kad pagal Farmacijos įstatymo 51 straipsnio 7 dalį, profesiniuose (moksliniuose) renginiuose vaišingumui neturi būti suteikiama tiek reikšmės, kiek pagrindiniam renginio tikslui.


Tuo pačiu atkreipiame dėmesį į tai, kad receptinius vaistinius preparatus elektroninėmis informavimo priemonėmis (t.y. ne tik per radiją ir televiziją, bet ir internete) reklamuoti draudžiama (Farmacijos įstatymo 49 straipsnio 6 dalis).


Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba