Tiesioginis receptinių vaistų reklamavimas gydytojams yra žymiai veiksmingesnis nei tiesioginė reklama pirkėjui, – tiegia JAV ir Kanados tyrėjai.
Investuoti į tiesioginę reklamą pirkėjui legaliai galima tik JAV ir Naujojoje Zelandijoje. Tokia reklama per 10 metų išaugo net 330 proc., kol 1997 metais Maisto ir vaistų tarnyba (FDA) apribojo galimybę investuoti iki 5 bilijonų JAV dolerių. Dabar kasmet 1 doleris išleistas reklamai lemia 2 dolerių vertės pelną.
Ar perkamiausi yra labiausiai reklamuojami vaistai? Kanadoje, kur tiesioginė reklama neleidžiama, tirtas dviejų tipų reklamavimo efektas. Tiesiogine reklama laikytas intensyvus prekių „brukimas“ televizijos, radijo bei spaudos pavidalu angliškai kalbančioje šalies dalyje, tuo tarpu prancūziškai kalbančio Kvebeko gyventojai sudarė kontrolinę grupę. Reklamuoti trys vaistai: nuo reumatoidinio artrito etanerceptas, nuo nosies alergijų mometazonas ir nuo dirgliosios žarnos sindromo tegazerodas (dabar atšauktas). Visi jie jau metus buvo rinkoje. 2700 vaistinių apskaitos 5 metų periodo analizė parodė, jog pirmų dviejų vaistų reklamai atitinkamai skyrus 194 mln. ir 235 mln. dolerių, pardavimai nei kiek nepakito. Vis dėlto paskutinis vaistas, reklamuojamas tiesiogiai už 314 mln., uždirbo 40 proc. daugiau pelno, tačiau jis pamažu vėl sumažėjo.
www.pharmatimes.com, 2 September 2008