Net ir nespecialistui aišku, jog situacija verslo rinkoje dabar nėra paprasta. Daugelis įmonių stabdo arba optimizuoja savo veiklą, kitos ieško naujų nišų bei galimybių, palankiausių sprendimų. O kokia situacija klostosi Lietuvos farmacijos rinkoje? Ar investuotojus (ne tik Lietuvos, bet ir užsienio) domina šis verslas, ar aptariamos jo skaidymo arba jungimosi galimybės? Ar vaistinių veikla yra patraukli ir išlieka pelninga verslo rūšimi, kurią norisi įsigyti, užsitikrinant sėkmę šioje srityje? Apie tai diskutuojame su nemažą patirtį perkant ir parduodant verslus turinčios investicinės bankininkystės bendrovės „Hortus Investment Banking“ direktoriumi ir valdybos pirmininku Valdemaru Vaičekausku bei jo kolega, investicijų direktoriumi Rolandu Kasperavičiumi.
Kada įmonė ima dominti investuotojus?
V. Vaičekauskas: Farmacijos versle investuotoją galėtų dominti ne viena vaistinė, o tam tikra rinkos dalis. Domėtis verslu pradedama nuo darinio, užimančio ne mažesnę kaip 10 proc. rinkos dalį. Tai klasikinė taisyklė. Atskirais, specifiniais atvejais gali būti kreipiamas dėmesys ir į mažiau nei 10 proc. rinkos užimantį verslą, jeigu jis – nedidelė, bet labai sumaniai valdoma bendrovė, galbūt turinti tam tikras tradicijas, vertingus ženklus, joje dirba ypatingi žmonės ir pan. Jeigu investuotojas turi tikslą įžengti į labai konkurencingą rinką, jis gali domėtis ir mažesnėmis įmonėmis ar jų tinklais…
R. Kasperavičius: Pelningas ir efektyvus verslas gali būti sukurtaskonsoliduojant keleto bendrovių veiklą. Pavyzdžiui, pageidaujamo dydžio verslą gali sukurti 3, 5 ar 7 proc. rinkos dalį užimančios įmonės. Susijungus keletui bendrovių, kurios kurtų bendrą produktą, jų valdymas taptų optimalesnis, mažėtų valdymo išlaidos, didėtų derybinė galia bei skolinimosi galimybės. Tokie dalykai visada domina pirkėją,nes sukuria papildomas sinergijas bei kelia verslo vertę.
Pilną interviu rasite žurnalo „Farmacija ir laikas“ 2009 m. Nr.3