Pasaulio farmacijos rinka patiria „strateginę krizę“

Naujausio tyrimo duomenimis, viena iš keturių farmacijos kompanijų mano, jog vaistų pramonė patiria strateginę krizę. Kainų reguliavimas, įstatymų pokyčiai ir trumpa suteikiamų patentų trukmė verčia mažinti gamybos apimtis, o intensyviausią plėtrą matyti besivystančių šalių rinkose.

 

Prognozuojama, jog besivystančių šalių vaistų rinkos iki 2016 metų sudarys 40 proc. pasaulio rinkos, todėl net 51 proc. apklaustų vaistų gamintojų planuoja savo produktus parduoti šiuose regionuose. Kainų politika ir įstatyminiai apribojimai čia yra ne tokie griežti kaip Europoje ir Jungtinėse Valstijose, be to, farmacijos kompanijas vilioja didėjanti perkamoji galia, gausėjanti vidurinė gyventojų klasė bei gerėjanti sveikatos priežiūros sistema. Iki 2016 metų vaistų pardavimai pasaulio mastu padidės apytiksliai 4,5 proc., kada besivystančių šalių rinkose, ypač Brazilijoje, Indijoje, Kinijoje bei Rusijoje, kasmet vidutiniškai 12 proc.

Vis dėlto, norėdamos įsitvirtinti besivystančių valstybių farmacijos rinkose, kompanijos turės nemenkų iššūkių: ištirti šių šalių pacientų poreikius, regioninius ypatumus, gebėti pagaminti kokybišką ir įperkamą vaistą bei parduoti saugų ir veiksmingą gaminį galintiems už jį sumokėti didesnę kainą.

 

www.rolandberger.com