Nacionaliniame forume – apie pacientų saugą ir paslaugų kokybę

Šių metų rugsėjo 26 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės rūmuose vyko Nacionalinis forumas „Pacientų sauga ir paslaugų kokybė: iššūkiai bei pasiekimai“. Renginio organizatoriai – LR Vyriausybė, LR sveikatos apsaugos ministerija, LR Seimo Sveikatos reikalų komitetas, Lietuvos sveikatos apsaugos vadybos draugija.

Į Nacionalinį forumą susirinko apie 300 dalyvių – politikai, vadybininkai, administratoriai, visuomeninių pacientų ir sveikatos priežiūros specialistų organizacijų atstovai. Aptarti bendradarbiavimo, užtikrinant sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir pacientų saugą, klausimai. Diskusijų temos – instituciniai sveikatos priežiūros paslaugų kokybės aspektai, bendradarbiavimas pacientų labui, sveikatos priežiūros tęstinumas ir koordinavimas, gerosios praktikos nacionaliniai bei tarptautiniai pavyzdžiai ir kt.

„Mūsų sveikatos sistemos centre – pacientas, – teigė sveikatos apsaugos ministras Gediminas Černiauskas. – Šis Nacionalinis forumas – labai rimtas postūmis visiems kartu geriau dirbti pacientų labui. Nuo efektyvesnio sveikatos sistemos valdymo priklauso paciento sauga, medikų darbo kokybė. Kuo labiau įsiklausysime vieni į kitų poreikius, tuo aiškiau suprasime, ką reikia daryti“. Pasak ministro, sveikatos priežiūros srityje yra reikšmingų pasiekimų, tačiau svarbiausia – kuo mažiau skaudžių reiškinių.

Sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimas ir nuolatinis jos gerinimas – daugelio šalių kasdiene praktika. Ypatingas dėmesys skiriamas sveikatos priežiūros prieinamumui ir kokybei, pacientų saugai. Kiekviena Europos Sąjungos valstybė įgyvendina kokybės užtikrinimo strategijas, rūpinasi savo sveikatos priežiūros sistemų saugumu, didina sveikatos priežiūros technologijų naudojimo efektyvumą.

Norvegijos nacionalinės sveikatos priežiūros tarybos (NBHS) Generalinio direktoriaus pavaduotojas Geir Sverre Braut forumo dalyviams pristatė šios šalies patirtį kontroliuojant sveikatos paslaugų kokybę. Nepaisant to, kad Norvegija yra viena iš daugiausia išlaidų sveikatos priežiūrai turinčių šalių, poreikis tobulinimui išlieka. „Esminis dalykas – didėjantis sąryšio supratimas tarp valdymo klausimų ir profesionalių tikslų bei tarp medicinos personalo ir slaugos darbuotojų, – sakė G. S. Braut. – Siekiant įgyvendinti tikslus, sveikatos apsaugos sistemos valdymas turėtų susikoncentruoti ne vien tik ekonominiu požiūriu, bet turėtų įvertinti ir sveikatos sistemos gerinimo rezultatus, taip pat ne tik ties atskiru pacientu, bet ir visa visuomenės sveikata.“

2004 m. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) įkurto Pasaulinio pacientų saugos aljanso atstovė Jolanta Ewa Bilinska ragino skatinti pacientus drąsiau teirautis apie medicininius gydymo rezultatus, vaistų dozavimą, mokyti kaip skaityti informacinius lapelius apie slaugą, pagrindines diagnozes.

Įvertinę dabartinio laikotarpio nacionalinės ir tarptautinės sveikatos politikos aktualijas, sveikatos priežiūros sritį reglamentuojančių dokumentų įgyvendinimo iššūkius, šalies, Europos Sąjungos ir pasaulio patirtį, Nacionalinio forumo dalyviai savo siūlymus įtvirtino rezoliucijoje. Jos projekte siūloma sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir pacientų saugą įtvirtinti svarbia valstybės politikos dalimi. Priimant visų lygių politinius sprendimus – analizuoti jų poveikį asmens ir visuomenės sveikatai. Svarbu visiems užtikrinti lygias galimybes gauti ir teikti sveikatos priežiūros paslaugas. Formuoti už savo sveikatą atsakingo piliečio poziciją, aktyviau rengti ir įgyvendinti sveikatos mokymo programas. Pažymėta būtinybė stiprinti sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų ir pacientų bendradarbiavimą vadovaujantis lygiaverte partneryste ir abipuse pagarba pagrįstais principais. Skatinti valstybės ir visuomenės bendradarbiavimą, stiprinti tarpinstitucinį, tarptautinį bendradarbiavimą užtikrinant sveikatos priežiūros paslaugų kokybę.

Nacionalinio forumo rezoliucijos projektas skelbiamas ministerijos interneto svetainėje – www.sam.lt. Pasiūlymai rezoliucijai laukiami iki spalio 1 d. el. paštu
info@sam.lt


SAM Ryšių su visuomene skyrius
Natalja Keturkienė, tel. (8 5) 266 1411,
natalja.keturkiene@sam.lt
www.sam.lt