Nustatyta, kad pirmine hipertenzija sergantys vaikai dažniau susiduria su mokymosi sunkumais nei jų bendraamžiai, kurių kraujospūdis normalus, nepriklausomai nuo to, ar jie turi dėmesio stokos/hiperaktyvumo sutrikimą (DSHS).
Anksčiau pastebėta, kad hipertenzija sergantys suaugusieji atlieka neurokognityvinius testus, ypač su dėmesiu, darbine atmintimi ir valdymo funkcija susijusias užduotis, prasčiau nei tie, kurių spaudimas nepadidėjęs. Taip pat ankstesnių tyrimų duomenys rodo, kad vaikai hipertonikai pasižymi tokiais pat dėmesio ir atminties sutrikimais, kaip ir suaugusieji, minėti anksčiau.
Į tyrimą nebuvo įtraukiami vaikai, kuriems anksčiau buvo nustatytos mokymosi problemos ar DSHS. Tyrime dalyvavo 201 10–18 m. vaikas, kuris atvyko į Pediatrinės hipertenzijos kliniką dėl padidėjusio AKS. Hipertenzija diagnozuota 100 iš tų vaikų. 37 vaikams iš 201 (18 proc.) buvo nustatyti mokymosi sunkumai. Esant hipertenzijai šios problemos tikimybė buvo ženkliai didesnė, nei esant normaliam spaudimui (28 proc. ir 9 proc. atitinkamai). Galima daryti išvadą, kad pediatrinė hipertenzija pavojinga ne tik širdies ir kraujagyslių sistemai ir kitiems vidaus organams, bet ir sunkina mokymosi procesą.